Bördan

Det här med alkohol alltså, och festande. Veckan som varit, har varit sjukligt hektisk. Det började i tisdags med softdrickande (ett fiktivt uttryck givetvis) med bror högst upp i skatteskrapan. Det hela slutade på söndagskvällen med fosterställning, ärrad lever och brist på självdistans.

Det värsta i kråksången var, om det går att säga så, att när man vaknade upp i fredags vid lunchtid, så kändes det verkligen som att det bara var några timmar kvar till det var dags att stämpla in på jobbet igen. Ni behöver inte vara oroliga för min skull, jag klarar av det helt själv, att vara orolig alltså.

Problemet är egentligen inte suget efter alkohol skulle jag tro. Visst finns det ett sug, men jag tror inte att jag har mer sug än någon annan. Det stora problemet är att drickat har blivit ett komplement till umgänget på något sätt. Tror inte att det är något nytt fenomen jag pratar om men efter den här veckan har jag väl fått en hel del insikter. Det jag ska göra åt det, är inte att spy upp massa klyschor om att det går ha roligt utan tillsatser. Är osäker på om jag över huvud taget kommer att göra nånting åt det. Nu vet jag om det i alla fall, och kan således ha det i bakhuvet när jag tar Erik och Sjöbrisen tillsammans. Sjöbris är jävligt rolig att ha med, men för helvete glöm inte bort Erik. Han är vacker även om det inte blåser i svallet på honom! För övrigt borde han fan klippa sig..

image10
Lite dålig koll på hur det ligger till med upphovsrätten till den här bilden. Om någon förutom CP har åsikter så lyssnar jag gärna.


Nu ska jag förresten börja ta bloggen på allvar. Jag tänker inte säga minsta antal inlägg per vecka eller så, för jag tänker varken ge er eller mig själv svart på vitt att jag har skåne läns sämsta karaktär. För övrigt är det skönt att ha flyttat runt lite när det gäller att använda sig av sådana uttryck., så man slipper bli tjatig menar jag.
Ett tag var jag en av smålands sämsta. Sen var det västerbotten, och nu vidare till skåne län. Vissa är iofs hållbara var jag än bott; Sämst norr om kräftans vändkrets; norra Europas bästa smash etc etc etc...


Hörs!

/D


Kommentarer
Postat av: Martin

kolla denna! http://mablog.blogg.se/

jag är bra på marknadsföring :)

2008-02-19 @ 14:00:05
Postat av: dk

Allas vår vän Alex Schulman har ju sagt att man ska posta minst fyra inlägg om dagen för att bloggen inte ska halka i intresse för läsarna. Där fick du något att bita i.

2008-02-29 @ 11:00:15
Postat av: Janna

jäklar david, här går det undan!

2008-03-10 @ 22:28:04
URL: http://jannanas.blogg.se
Postat av: Ninna

Dags att uppdatera eller är du fortfarande full?

2008-04-11 @ 12:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0