Söndag igen

Kan inte bestämma mig som vanligt. För tillfället gäller osäkerheten om jag ska titta på Wallander på 4an, läsa Håkan Nesser eller gå på toa.

Fördelen med Wallander är att jag har sett Byfånen förut så jag slipper att bli överraskad. Dessutom kan jag sitta kvar i min stol med colaglaset i högsta hugg och bara vara. Nackdelarna är att jag redan druckit för mycket cola idag och jag behöver gå på toa. På vägen dit kan jag plocka upp Nesser i bokhyllan och slå till flugan ett par gånger med samma slag eller vad det heter. En annan fördel är förresten att jag slipper städa.

Fördelen med Nesser är att jag slipper komat efter tv-tittandet, i och med att tv-tittandet inte genomförs. Jag måste ta mig upp ur stolen som jag suttit i för länge nu. Å andra sidan så har jag varit ute och gått ganska långt idag (måhända för att äta på Max), så jag kanske värd att sitta i stolen, eller att ligga i soffan och läsa Nesser. Problemet är att jag behöver gå på toa. Slipper dock städa.

Vidare då till toabesöket. Fördelarna med det, är att jag kan få lite quality time med Nesser där inne. Andra bra anledningar är att jag behöver gå dit, jag slipper städa och jag slipper titta på en film som jag redan har sett. Det dåliga är att det kan kännas jävligt ensamt där inne. Men det ska även sägas att det här inlägget kan vara ett bevis på att jag är relativt ensam där jag sitter nu också. Är det jobbigare med ensamhet på vissa ställen än andra? Toan verkar spontant vara ett bättre ställe att vara ensam på i sådana fall, vilket egentligen gör toabesöket till något positivt när vi pratar ensamhet. Kan vi inte ändra på ensamheten så får vi förbättra forumet istället.

Vi får se hur jag gör. Känner jag mig själv rätt så lär jag slänga på Gudfadern på datorn och dammsuga till Marlons skitiga röst. Hoppas det blir rent..

/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0