baksidan..

..av att bo i förorten, eller av att leva en helt vanlig måndag.
Jag vet inte om jag ska säga att kvällen gått i oturens eller i ouppmärksamhetens tecken. Det får de lärde tvista om. Känner jag min gode vän Kinnander rätt så kommer han att med glädje anta rollen som domare.

Denna historiska måndag börjar med att Kinnander med uppspärrade ögon frågar om jag inte ska ha jacka med mig när vi ska in till stan. Han påminner mig om hur mycket jag frös förra gången jag glömde/lämnade jackan hemma. Jag hävdar bestämt värme eller i alla fall en 25-årings rätt att slippa en förälders förmaningar när jag väl flyttat hemifrån.

Tanken med stadsåkandet är att jag ska vinna biljardtävlingen på Söderbiljarden, i hyfsad tid så jag kan ringa Sanna och kanske hitta på nåt. Om detta inte hinns med så är meningen en tidig hemgång så att jag kan vara uppe på tisdag morgon och kanske ta en fika med Sanna innan hon åker hem till sitt Lidköping.

Tävlingen går bra, jag spelar väldigt bra i semifinalen mot Johnny Söör där jag, i och med handikapp, börjar med att ligga under med -5 mot 5 i en match till 11 (5a 9a). Johnny kommer efter två huggande 9or upp till 10-8. Han ligger så att han inte kan träffa rätt boll, 1an, och jag tänker att det är klart det här, jag har vunnit. Då gör Johnny en stöt som inte går att beskriva. Det jag kan beskriva är att om jag lägger upp bollarna på samma sätt igen och ger honom 10.000 försök så kommer han inte att kunna upprepa sin bedrift. Han skjutsar i 9an och går till final. Jag utslagen och galet bitter..

Efter tävlingen drar jag, Fredrik och Sebastian till Söderhallen på hornsgatan som har öppet tre timmar längre (vet inte varför planen med tidig hemgång sprack - karaktär eller brist på sådan, Kinnander får välja). På Söderhallen går det bra, vi har roligt och dricker god öl. När klockan är 01.20 känner jag att det faktiskt är dax att vara vuxen och inser att sista pendeln går hem om 25min. Jag lämnar Sebastian med grymt snygg hatt och Fredrik åt sitt ständigt överförfriskade öde..

På södra station möts jag av låsta dörrar och en väktare från securitas. Han är sjukt förstående men berättar att i och med påskhelvetet så går inte sista vid 01.45 som vanligt. Han erbjöd sig att köra mig vart jag än skulle på söder. Varför i helvete jag nu skulle åka pendel från söder till söder?! Idiot.

Om jag inte missminner mig så går nattbussen till flempan från medborgarplatsen så jag kutar dit, pissnödig, skitsur och slagen av hur satans kallt det är. Kommer fram till hållplatsen 01.54, bussen gick 01.52, nästa går 02.52. Bra där! In på 7-eleven och vill hyra internet för att kolla om det finns alternativa resvägar. Snubben i kassan säger att internet funkar igen, däremot är det upptaget. Jag sneglar bort mot datorerna och duden som sitter där, sitter där och sover. Jag säger till killen i kassan att han får väl ta bort honom då. Han svarar att det får jag göra själv om det är jag som ska datorn. TACK!
Efter 5 min lyckas jag väcka den karatepackade killen vid datorn och får fram informationen att några andra resvägar finns inte. det blir att vänta en timma och kolla DN på nätet.

Väl på nattbussen sätter sig en pundare i Ulf Lundells årgång mittemot och börjar tugga en massa skit. Till en början avvärjer jag alla försök till utbyte men efter ett tag jag kan faktiskt inte låta bli att charmas av denne Iggy Pop-kopia med ensamhetssyndrom. Han är sjukt intressant och berättar om sitt liv, både det jag vill och det jag inte vill höra. Jag tittar på displayen över förarsätet och inser att hållplatsen i Flemingsberg var den vi nyss stannade vid. Jag trycker på knappen snabbt som fan och tänker att jag får gå från nästa, det kan ju inte vara så långt.

men det var det

När jag traskat i drygt 20 minuter så kommer skylten som får mig att nästan ge upp "HUDDINGE KOMMUN". Vad skönt, då är jag i rätt kommun i alla fall. 20 minuter till och nu är jag hemma till slut. En taxi stannade faktiskt efter vägen och frågade om jag skulle med. Jag sa nej bara för att straffa mig själv och för att intala mig att har man gått all-in så har man.

Slutsatsen för den här förbannade griskvällen får nog bli: Jag borde fan haft med mig jackan.


Kommentarer
Postat av: Ninna

bra dag....

2009-04-14 @ 09:57:37
Postat av: Lil' K

Planen om att dra hem tidigt tror jag sprack tidigare än så. Nästan direkt efter att du bestämt den faktiskt. Men det där har jag tjatat om förr så det räcker. Gillar att du nekade taxin och plågade dig själv lite grann. Kanske det som behövs?



Inte för att jag är en perfekt människa(!?). Tänker på bajsplockandet och sådant, haha! :) Men kvällen som du kommer hem innan tolv, lägger dig utan en 2-3 filmer och kommer upp till det du ska på morgonen ser jag fram emot. Bjuder på något gutt då juh! Ingen alkohol för jag har för mig att en viss P Dawg snackade något om en vit månad, men det kanske bara var på ljug? :)



Puss

2009-04-14 @ 13:05:40
Postat av: mia

aah. alla dessa nätter på nattbussen hem mot flempan. vilka tider! vänta bara tills du somnar och när du vaknar är pissnödig och skitsur, men dessutom inser att du är i södertälje och har hela resan tillbaka hem igen. yeah, u-huh.

2009-04-14 @ 14:27:27
Postat av: den du valde bort att träffa innan/efter biljarden och morgonen dagen därpå!

Tack P Dawg! Kul att ni skulle komma in till stan vid 16 egentligen. Efter en timme kommer Lil' K själv. Härligt att se dig juh! Dock sitter jag här och skrattar lite åt din kväll! Var ganska rätt åt dig! :) Pöss lilla gubben!

2009-04-16 @ 21:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0