Hej igen

Har fått några metala käftsmällar för att jag skriver för sällan, jag som tycker att jag varit relativt duktig den här gången. Men men, jag får väl sätta igång att köra på oftare nu när jag har, en liten men ändå naggande god, skara som faktiskt läser vad jag skriver.
Idag har jag för övrigt tre teman att beröra vilket kan innebära ett ganska långt inlägg, vi får hoppas på det eller motsatsen.

Jag förundras över massa grejer för tillfället.
1. Hur dålig koll människor kan ha på att deras handlingar, eller avstående från handlingar, påverkar andra människor
2. Hur man kan skita i att bli känslomässigt involverad med människor som egentligen förtjänar mer än det
3. Hur beroende man kan vara av andra (alltså inte dom som berörs av punkt 2), utan att låtsas om det.
4. Varför jag har ont i huvet
5. Hur jag förlåter allt ovan så förbannat jävla snabbt

Svar:
1. Jag förstår inte hur dålig koll människor har på att deras handlingar, eller avstående från handlingar, faktiskt påverkar andra människor.
2. Jag fattar verkligen inte varför jag inte kan välja vem jag ska gilla och/eller inte gilla
3. Jag är galet beroende av människor som inte har koll på att jag är beroende
4. Shit va ont i huvet jag har!
5. Förlåt!

Det blev visst fem integrerade teman, men sådär långt..

Dagens citat är faktiskt inte taget från en låt utan från ett kompispar som jag och Amanda over-heard på Sturefof.
Killen frågar tjejen om hon verkligen tycker att han är snyggare och coolare än hennes pojkvän (väldigt nyfiken på svaret).
Hon svarar att ja, ofta är det nog så.
Killen blir ännu mer nyfiken: "Ofta?", frågar han.
Henns svar är ett givet bidrag till bloggen:
"Alltså, jag försöker vara snäll mot dig,
samtidigt som jag försöker vara ärlig mot killen jag är tillsammans med...
eller ja...som är tillsammans med mig...*skratt*"

Gnite

Kommentarer
Postat av: Ninna

jag är beroende av att dricka kaffe och äta äppelmunkar i din mammas kök när du kommer hem till Oskesam. Pöss!

2009-04-30 @ 10:07:26
URL: http://ninnamontan.blogspot.com
Postat av: Hemlig

Äntligen har budskapet nått fram. En blogg skall skrivas på oftare än en gång i veckan!



Med risk för att ge dig ännu en käft smäll önskar jag vid nästa inlägg att du går steget längre och inte bara berör ämnen utan du också lämnar ut dina analyser och funderingar kring ämnena....



eller begär jag för mycket?

2009-05-01 @ 19:44:58
Postat av: anonym

Eftersom du fått skrivkramp så uppdaterar jag din blogg med ett kort men ack så innehållsrikt inlägg.





Jag har nämligen också en fundering utan .

Hur kommer det sig att killar är så jävla rädda för kärlek? Känns som varje gång något blir jobbigt skiter ni i det för att slippa kämpa. Är det lathet eller rädsla att släppa kontrollen?



2009-05-09 @ 15:48:51
Postat av: Anonym

Eftersom du fått skrivkramp så uppdaterar jag din blogg med ett kort men ack så innehållsrikt inlägg.





Jag har nämligen också en fundering men utan svar.

Hur kommer det sig att killar är så jävla rädda för kärlek? Känns som varje gång något blir jobbigt skiter ni i det för att slippa kämpa. Är det lathet eller rädsla att släppa kontrollen?



2009-05-09 @ 15:50:23
Postat av: jätte anonym

eftersom du aldrig skriver har jag tagit beslutet att sluta följa din blogg! Ha ett bra liv!

2009-05-14 @ 13:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0